Svenska Counter-Strike:source forumet
Välkommen till Svenska Counter-Strike:source forumet. För att kunna läsa samt använda övriga funktioner i forumet måste du registrera dig. Registrera dig här!
|
|
Sidor: 1
2008-06-20 10:36:41
INTERVJU: Olander från Alianzen berättar om CGS, Source och Drömmar
Då var det dags igen för en intressant intervju med en av Sveriges bästa Counter-Strike:source spelare . Den tweakade standardmallen gör sig åter påmind om än anpassad till David "olander" Olander-Persson. Denna gång fick jag alltså tag i svenska David "olander" Olander-Persson från Berlin Allianz för en intervju. Olander är ett känt namn för många inom Counter-Strike:source där han redan förra året blivit draftad till Berlin Allianz. Han har alltså inför säsongen 2008 i CGS återigen fått förtroendet och dessutom blivit utsedd till "Berlin Allianz Franchise player 2008". Just nu sitter Olander och hårdtränar tillsammans med övriga spelare i Ronneby inför avresa till Los Angeles den 24:e. I vanlig ordning kommer denna intervju att lägga lite mer fokus på privatpersonen David "olander" Olander-Persson.Intervju Start cF: Hejsan David "olander" Olander-Persson kontrakterad spelare i Berlin Allianz. Roligt att du tar dig tid för en intervju! Jag kommer att lägga lite mer fokus på dig som privatperson men givetvis ska vi också diskutera Source och ditt spelande. Vi börjar väl sakta men säkert med lite CGS snack. Championship Gaming Series, CGS och Berlin Allianz cF: Har gått ett tag sedan draften men ett GRATTIS till fortsatt förtroende hos Berlin Allianz är väl på sin plats. Inte bara fick du fortsatt förtroende hos Allianzen utan även uttagen som "Berlin Allianz Franchise player 2008", kännas helt okej va? olander: Ja det känns bra men jag hade inte klarat av det utan mina brödrar i arms mjuk och Flufflaren. cF: För dem som inte är så insatta i CGS och hur det fungerar, vad innebär det rent konkret för dig att du är "Berlin Allianz Franchise player 2008"? olander: Vad det exakt innebär är väl att jag utmärkt mig på ett speciellt sätt i laget och spelat bra samt att jag tagit väl hand om mina lagkamrater. Dessutom en gnutta högre lön ![]() cF: Vad är det bästa med att vara kontrakterad spelare i Berlin Allianz? olander: Mina lagkamrater och att få betalt för att spela!cF: Kommer vi få se dig och dina lagkamrater här i Sverige det närmsta? olander: Ja nästa vecka den 18:e börjar vårt bootcamp på Blekinge Tekniska Högskola. Vi har fått en lokal med superdatorer och kommer att sitta där innan vi åker till Los Angeles den 24:e. Men några LAN tillsammans har vi inte inplanerat.cF: Har laget några svagheter som du ser det och som ni måste träna på? olander: Nej, allting fungerar helt fantastiskt underbart!cF: Den senaste veckan har det stormat en hel del kring största konkurrenten Stockholm Magnetiks. Tror du att detta kommer ge er en fördel inför vad som komma skall? olander: Nej det är bra spelare och det är en match. Allt kan hända, jag kommer inte ta ut något förän vi har vunnit.cF: Hur ser du på lagets chanser att kamma hem storvinsten i LA? olander: Jag tror vi kan gå minst lika långt som sist och denna gången kommer alla vara ännu mer taggade vilket förhoppningsvis kommer hjälpa!Allmänna frågor cF: Hur gammal är du, var är du född och uppväxt? olander: Jag är 22 född i Åtvidaberg och uppväxt i Eslöv.cF: Var och hur bor du idag? olander: RonnebycF: Singel eller sambo? olander: SambocF: Har du några husdjur och i så fall vad? olander: En katt som heter Larssa, hon är riktigt sur för det mesta men ibland får man en kram.cF: Trivs du bra där du bor idag eller har du planer på att flytta? olander: Nej jag hatar Ronneby och ska flytta till Lund i Oktober :-)Arbete/Skola, Fritidsysselsättnig, Karriär och Framtid cF: En vanlig dag för många är skola eller arbete. Hur ser en vanlig dag ut för dig? olander: Just nu går jag upp runt 9 och sen hittar jag och sambon på något som för tillfället har varit att fixa till min bil. Sen lagar hon käk och kl 17.30 börjar jag värma upp och 18:00 börjar jag spela!cF: När du inte spelar Source, går i skolan eller arbetar vad sysselsätter du dig med då? olander: Leker med sambon eller med mina kompisar!cF: Om du fick ranka den absolut viktigaste och roligaste fritidsysselsättningen, vilken är det? olander: Fiske!cF: Har du någon annan hobby som du brinner för? olander: Vet inte om man kan kalla det hobby men styrketräning är riktigt kul ![]() cF: Hur ser du på din framtid, vet att du studerar/studerat datasäkerhet på BTH. Kommer det att bli mer studier eller kommer du börja arbeta? olander: Nej jag är klar med allting där så jag har gjort mina tre år på högskolan. Jag börjar jobba som konsult i Augusti och det skall bli asroligt!cF: Vad pysslar du med om 5 år? olander: Är galet rik då. Så just nu om 5 år så ligger jag på någon strand och dricker parasolldrinkar.cF: Drömyrke? olander: Stridspilot vore coolt.Counter-Strike:source Karriären och Framtiden cF: Namnet "olander" är inte helt okänt inom gamingvärlden men hur startade din karriär? Har den kantats enbart av framgång? olander: Jag började spela CS men också mycket Quake när jag var mindre. Allt som tiden gick så blev det mer och mer CS men jag la det åt sidan 2003 för att spela Call Of Duty istället. När jag tröttnat på det så tyckte nordQvist att jag skulle spela CSS så här är jag. Nej jag har haft mycket motgångar främst under tiden då jag spelade vanliga CS, men man lär sig av sina misstag och det är väl tur det!cF: Har du haft någon riktigt svår motgång under din karriär som påverkat dig på ett eller annat sätt? olander: Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men ja det finns en del men inget jag kommer på just nu. Det har varit allt ifrån klaner som lagts ner och när man äntligen tänkt, nu kommer det gå galet bra med detta laget, så får en för sig att göra något annat och allting läggs ner. Men men, det är det som är så skönt att spela professionellt, det blir inte så då Man ska aldrig ge upp, det har jag fått lära mig.cF: Inte allt för sällan hör man hur relationen mellan föräldrar och datorspelande inte är helt enkel. Hur ser dina erfarenheter ut, har du behövt smygspela mitt på natten? olander: Nej de har alltid ställt upp och alltid varit snälla och kommer att åka till Los Angeles om vi vinner Europafinalerna.cF: Hur många timmar om dagen ägnar du åt att sitta framför Source? olander: Just nu ca 6-7 timmar men när jag sitter här själv när sambon är borta så kan det lätt bli runt 10 timmar.cF: Vilket är ditt favoritvapen och vilken är din favoritkarta? olander: AK47 måste jag nog säga.cF: Vad är dina framtidsplaner, kommer du spela Counter-Strike:source om 5 år? olander: Det hoppas jag verkligen inte, isåfall får någon betala mig 40,000 per månad.cF: Hur ser du allmänt på den svenska Counter-Strike:source scenen och hur kan vi stärka den inför framtiden? olander: Vet inte, det är så många unga spelare som t.ex. spelar source som första spel och har bara lirat det något år. Det kommer ta ett tag innan dessa blir mogna och kan tävla mot oss gamla spelare. Men jag är ganska säker på att när de gamla 1.6 spelarna börjar spela source så kommer de yngre spelarna att vara ännu mer chanslösa. Dock tror jag många toppspelare kommer lägga ner aktivt spelande inom 2 år.cF: Tillväxten av nya talanger inom svensk Counter-Strike:source, räcker den till och då med tanke på den snabbt växande konkurrensen från omvärlden? Kommer Sverige fortsätta att vara ett land i framkant, hur ser du på detta? olander: Beror på om det är några fler 1.6 spelare som konverterar till Source. Annars kanske det kommer galna spelare som lirat andra spel innan som t.ex. ferus.cF: Har du satt några personliga mål med ditt Source spelande eller tar du det som det kommer? olander: Hade varit kul om man fick sitt nick på något hårdvarurelaterat någon gång så det hade jag varit riktigt nöjd med. Man kan ju hoppas :-)Skvaller cF: Vad är det värsta du vet? olander: Gnäll.cF: Har du någon person du ser upp till och i så fall vem? Berätta gärna varför och motivera. olander: Fatal1ty för att han är smart, rolig och riktigt trevlig.cF: Har du någon pinsam eller rolig händelse som du vågar dela med dig av? olander: Inte vad jag kan komma på just nu Händer inget roligt i Ronneby förutom när xertion skriker på vent att han kommer eller att dom är fence när dom är vents.cF: Vad är det första du skulle göra om du upptäckt att du vunnit 100 miljoner kronor på Lotto? olander: Slängt ut datorn genom fönstret.Fem snabba frågor, Fem snabba svar cF: Som avslutning, här kommer fem snabba frågor, fem snabba svar. 1. Vilken är din favoritdryck? 2. Vilket är ditt favoritgodis? 3. Vilken är din favoritmaträtt? 4. Vilken är din favoritartist? 5. Vilken är din favoritsport? olander: 1. Vatten 2. Hatar godis 3. Det sambon gör. 4. Vet inte, massa olika, just nu diggar jag The Offsprings nya skiva. Annars brukar jag gillar den musik majk rekommenderar, typ djävulsdyrkarmusik och lite myspys Machinae Supremacy. 5. Ishockey! cF: Har du några sista ord du vill säga till läsarna? olander: Tack för alla som stödjer oss och hejjar på oss och till alla som försöker bli grymma fortsätt kämpa! En dag smäller det!Intervju Slut Senast redigerat av pankrak (2008-06-20 11:23:57) 2008-06-20 12:57:09
Re: INTERVJU: Olander från Alianzen berättar om CGS, Source och DrömmarGillar att han ska slänga ut datorn Det är inte lätt när det är tungt 2008-06-20 12:57:56
Re: INTERVJU: Olander från Alianzen berättar om CGS, Source och Drömmar666 Jag är en smula homosexuell 2008-06-20 13:31:05
Re: INTERVJU: Olander från Alianzen berättar om CGS, Source och DrömmarVAFAN HÅLLER JAG PÅ MED :O:O:O Kan inte sitta och läsa sånt här skräp när det är midsommar.. 2008-06-20 13:35:35
Re: INTERVJU: Olander från Alianzen berättar om CGS, Source och Drömmar
|m| 2008-07-13 21:25:25
Re: INTERVJU: Olander från Alianzen berättar om CGS, Source och Drömmarbra skriver gleb. gillar ditt nya nick btw E du det? #Jeppe is teh shit.
Sidor: 1
|
Slumpad forummedlem |